Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2015 20:17 - Суета на суетите, каза Еклисиаст, суета на суетите - всичко е суета!
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 617 Коментари: 1 Гласове:
1



image „Суета на суетите, каза Еклисиаст, суета на суетите - всичко е суета! Видях всички работи, които се вършат под слънцето, и ето - всичко е суета и гонене на вятър. Ето, аз се въздигнах и придобих мъдрост повече от всички, които бяха преди мене над Йерусалим, и сърцето ми видя много мъдрост и знание. И насочих сърцето си да познае мъдрост, да познае безумие и глупост; но узнах, че и това е гонене на вятър; Рекох в сърце си: хайде, ще те изпитам с веселба, и наслади се с блага; но и това е суета! И озърнах се, та погледнах всичките си работи, които бяха извършили ръцете ми, и труда, с който бях се трудил, вършейки ги: и ето - всичко е суета. И намразих аз всячески света" (Екл. 1:2,14,16,17; 2:1,11,18).

Синове велможки, докога славата ми ще бъде в поругание? Докога ще обичате суета и ще търсите лъжа (Пс. 4:3), вместо да се умъдрявате от нея? Защо търсите лъжата, която съблазнява света, не забелязва истината, която той не може да се скрие? Преходен е образът на тоя свят (1Кор. 7:31), не само образът на няколко вещи, но на целия свят, и какво ще стане с любовта към света, когато светът си отмине безвъзвратно? Земята и всички неща по нея ще изгорят (2Пет. 3:10). Къде ще отидат тогава безсмъртните желания, привикнали да се хранят от земята? Къде ще се най-дълбоките размишления, които също така са изкопани от земята? Ще бъде ново небе и нова земя (Исая. 65:17). Ще ни допуснат ли те да внесем там чрез нашите сърца останките от вехтия свят?

Нека се обърнем за отговор към най-мъдрия от царете. Колко щастливо чрез суетата изправя той своята мъдрост, познавайки нищожността на нещата, които макар и блясави ни веднъж не са смутили неговите мъдри размисли: Познах аз (Екл. 3:12) как чрез суета се изцелява от мъчението на суетата - откривайки суетата на всички суети: Суета на суетите - всичко е суета! Как чрез суетата на този свят се подготвя за посрещането на по-добрия и непреходен свят - преставайки да обича суетния свят: Възненавидях аз всячески света! (Екл. 2:18)

http://bg-patriarshia.bg/reflections.php?id=358
 



Гласувай:
1



1. lubovakoniamash - . ". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
15.06.2015 08:25
."....................всичко е суета и гонене на вятър."
Тъжната истина, за живота в света!
Поздрави,
Дора
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4633795
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1232
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031